sort proizvodi
news

ЗА УПИС - ВАЖНО!

. Autor:

Поштовани родитељи и ученици

 

За ученике који се уписују на смерове: природно-матеатички, друштвено-језички, друштвено- језички Немачи језик,

прилком уписа ученика потребно је да изаберете два од четири понуђена изборна програма.  Ове године ученицима првог разреда су понуђени следећи изборни програми:

  • Језик, медији и култура
  • Појединац, група и друштво
  • Примењене науке
  • Уметност и дизајн

ЈЕЗИК, МЕДИЈИ И КУЛТУРА

Циљ учења изборног програма језик, медији и култура  је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу идентитета и  даљи професионални развој.

Садржај програма:    

Шта јавни наступ чини успешним? Савети за успешан јавни наступ. Вербална и невербална комуникација у јавним наступима.  Асертивна комуникација. Израз и стил говорника. Савремене технике у јавним наступима. Ефекат светлости и звука на убедљивост наступа.  Познати говорници данашњице. Јавни наступи у медијима. Моћ утицаја на слушаоце јавног наступа. Манипулација. Мотивациони говорници. Конфронтирање, сукоб мишљења, заговарање и преговарање у јавним наступима. Јавни наступи некад и сад. Познати говорници у прошлости. Дикција, естетика и култура у јавним наступима. Трема у јавним наступима и начин њеног превазилажења. Медији као средство информисања, образовања, забаве, ширења културе, манипулације. Представљање деце и младих у медијима, њихова употреба и злоупотреба.  Медијске поруке. Стереотипи. Дискриминација. Лажне вести. Манипулација. Сензационализам у медијима. Угрожавање приватности људи ради добијања ексклузивних вести.  Култура и некултура у медијима.  Говор мржње у медијима. Слобода говора – употреба и злоупотреба, законска регулатива. Креирање медијског садржаја. Одговорност и моралност.  Моћ утицаја  и ограничења различитих медија. Медији – фактор формирања или праћења укуса јавности?  Будућност медија. Шта означава култура: начин облачења људи, обичаје, породични живот, обрасце провођења слободног времена, начине рада и стварања, религијске обреде? Примери друштва/културе: британско, немачко, јапанско, латиноамеричко... Вредности и вредносни судови. Комерцијални садржаји у различитим медијима. Вредности у култури. Кич и шунд, са становишта ученика

 

ПОЈЕДИНAЦ, ГРУПА И ДРУШТВО

Циљ учења изборног програма појединац, група и друштво је оспособљавање ученика за критичко сагледавање места појединца и група у друштву, њихових улога, права, одговорности и међузависности, ради развијања знања, вештина, вредности и ставова неопходних за конструктивно учешће у различитим ситуацијама својственим савременом динамичном друштву.

Садржај програма:

Узори, идоли и  идолатрија – слично, а различито. Може ли се одрасти без узора и идола? Чему они служе? Узори и идоли данашњих младих људи и њихових родитеља – има ли разлике? Како се постаје идол?  Најпознатија масовна еуфорија 60-тих година 20. века – битлсоманија. Како је до ње дошло? Шта вођу чини вођом?  Вође, узори и идоли у различитим областима (политика, војска, спорт, уметност, наука, техника...) и њихов утицај. Да ли има вође без следбеника? Како вође утичу на следбенике? Шта је конформизам, које су његове последице и како му се одупрети. Какав је утицај медија на стварање узора, идола, вођа?  Вође у прошлости које су промениле свет (на боље или нагоре). За кога се данас у свету може рећи да је вођа? Зашто? Сам у маси. Велики градови и усамљеност. Напуштена села и самоћа старих. Нове технологије –узрок или решење усамљености младих. Велики брат и други ријалити програми отуђености – зашто имају велику гледаност? Осамљеност као избор. Испосници и самоћа. Познати одбачени појединци у прошлости – зашто их је друштво одбацило? Инквизиција – однос према појединцима оптуженим за јерес. Галилејо Галилеј – одустајање од уверења ради заштите од одбачености.  Расистичка дискриминација – одбаченост због боје коже. Одбаченост старих, болесних, сиромашних и другачијих у савременом свету. Ејџизам – прихваћена дискриминација.  Солидарност међу људима и прихватање различитости као равнотежа одбачености и отуђености. 

 

ПРИМЕЊЕНЕ НАУКЕ

Циљ учења изборног програма примењене науке је да допринесе развоју научне и технолошке компетенције ученика,тј. развоју научног погледа на свет, система вредности испособности потребних за одговорну улогу у друштву и даљи лични и професионални развој.

 

Садржај програма:

Соларни панел. Израда прототипова полупропустљивих мембрана. Човек и клима. Фундаменталне и примењене науке, мултидисциплинарни приступ науци. Образовање као примењена наука. Наука и технологија у свакодневном животу. „Зелени принципи” у савременој науци. Открића која су променила свет. Занимљиви експерименти.

 

УМЕТНОСТ И ДИЗАЈН

Циљ учења изборног програма уметност и дизајн је да ученик кроз истраживање уметности и стваралачки рад развија осетљивост за естетику, креативност, радозналост и мотивацију за стварање и изражавање у различитим медијима, као и да формира навику да се континуирано укључује у уметнички и културни живот заједнице.

Садржај програма:      

Природа као инспирација. Модни трендови. Стилови у уметности. Спектакл. Мјузикл. Уметност оглашавања. Уметнички пројекти у Србији.

  • /www/webvol3/f3/b5ydeyrsbmaqqnu/sremac.edu.rs/public_html/content/themes/saCity/views/newssingle.php on line 73
    /news/130" data-layout="button_count" >
    /www/webvol3/f3/b5ydeyrsbmaqqnu/sremac.edu.rs/public_html/content/themes/saCity/views/newssingle.php on line 76
    /news/130" data-layout="standard" data-action="like" data-size="small" data-show-faces="true" data-share="false">

Претражите вести

Гимназија Стеван Сремац

Адреса: Вожда Карађорђа 27, 18105 Ниш

Телефон: +381 18 527 622

Емаил: prvaniskagimnazija@sremac.edu.rs

  • keyboard_arrow_right
  • prod check
    check
  • akcija - 0 %